TÀI NGUYÊN KHỞI NGHIỆP

Thành viên trực tuyến

1 khách và 0 thành viên

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Sắp xếp dữ liệu

    SỐNG LÀ PHẢI MƠ

    THÂN CHÀO QUÍ THẦY, CÔ & CÁC BẠN ĐẾN VỚI BLOG KHỞI NGHIỆP - HẢI NGUYÊN VĂN!
    “ Mỗi người dù ít hay nhiều đều học ở bất kỳ người khác đôi điều gì đó” - Chúc mọi người sức khỏe, niềm vui, “TÂM” để trọn nghề và “NHẪN” để ước mơ!

    GIÁO ÁN ANH 4 (TUẦN 25-32)

    Nhấn vào đây để tải về
    Hiển thị toàn màn hình
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn: Sưu tầm
    Người gửi: Hải Nguyên Văn (trang riêng)
    Ngày gửi: 21h:50' 25-08-2013
    Dung lượng: 28.6 KB
    Số lượt tải: 90
    Số lượt thích: 0 người
    Tuần: 25
    Date of teaching: 3/ 3/ 09
    Class: 4A – 4D
    Unit 7:
    Lessson 49: Let’s move
    Objectives: Mục tiêu
    By the end of the lesson, students will able to able to practice with model sentence “ Can you drink it?” “ Can you eat it?”
    Language content: Nội dung
    Practice wit the model about food and drink “ Can you drink it?” “ Can you eat it”
    Teaching methods: Phương pháp giảng dạy
    Group work
    Teaching aids: Đồ dùng dạy học
    Cassette player, book, picture
    Procedure:
    Teacher’s activity
    Student’s activity
    
    1.Warm up and review
    Teacher invites 2 Ss go to the board and practice the commands with pictures
    Picture 1: Buy an apple – wash it – cut it – eat it
    Picture 2: Buy juice – open it – pour it – drink
    2. New lesson: Bài mới
    a. Presentation:
    * Model:
    Teacher asks Ss open their book P. 62 and read the question in the end of the page
    Can you drinh it?
    Yes, I can
    Can you eat it?
    No, I can’t
    Teacher hangs pictures on the board and give for Ss some question
    Eg: Can you drinhk milk ? = Can you drink it ?
    Teacher explains “ It” : Chúng ta dùng “ It” để thay thế cho đồ ăn, đồ uống hay vật khi người hỏi chỉ vật để hỏi
    Teacher asks Ss copy the model
    Teacher asks Ss practice with yes, no caird
    Ss raise yes, no card for their answer
    Ss work in groups
    Ss work in pairs
    Teacher invites 1 student go to the board, show the picture and answer the question
    Can you eat it?
    Can you drink it?
    Teacher asks Ss raise their yes, no cards
    b. Practice
    Teacher devides class in to 2 groups, T hangs picture about food and drink on the board and let Ss work in groups
    Teacher do first
    Milk: Can you drink it?
    Yes, I can

    c. Production
    * Teacher devides class into 4 group with send 1 student go to the board and write
    Eg: G1: Fish: -> cut it -> eat it
    G2: Cake: -> cut it -> eat it
    …………………..


    
    Go to the board and do the commands
    Ss: Picture 1: Buy an apple – wash it – cut it – eat it
    Picture 2: Buy juice – open it – pour it - drinhk

    Open the book and read the question
    Can you drink it?
    Can you eat it?




    Look at the board and listen to teacher explains how to use “ it” in the sentence

    Copy down


    Copy down
    Ss practice with yes, no question card. Ss raise their yes, no card for ther answer
    Work in groups
    Work in pair
    Ss go to the board and answer the question
    Can you eat it?
    Can you drink it?
    Ss raise the yes, no card

    Ss work in groups
    G1: juice: Can you drink it? Yes, I can
    Pizza: Can you drink it? No, I can’t
    G1: Rice: Can you drinhk it? No, I can’t

    Ss work in groups and go to the board write
    G1: Fish -> cut it -> eat it
    G2: Cake -> cut it -> eat it
    G3: Milk -> open it -> pour it -> drink it

    
    

    VI. Summary: Tổng kết
    Ss can be ask and answer with the model “ Can you drink it?” Can you eat it?”
    VII. Home work : Bài tập về nhà
    Ss do exercises B in workbook P 62






    Date of teaching: 4 / 3 – 6 / 3 /09
    Class: 4A – 4D
    Unit 7:
    Lessson 50: Let’s listen
    Objectives: Mục đích
    By the end of the lesson, students will able to able to listen and use model sentence of unit 7
    Language content: Nội dung
    All unit 7: practice listening skill and speaking skill, writing skill
    Teaching methods: Phương pháp giảng dạy
    Group work
    Teaching aids: Đồ dùng dạy học
    Cassette player, book, picture
    Procedure:
    Teacher’s activity
    Student’s activity
    
    1. Warm up and review: Khởi động và ôn tập
    Sing a song “ Peaches, apples, plums”
    2. New lesson: Bài mới
    a. Pre – listen
    Teacher asks Ss open their book P. 35. Look at the pictures from 1 -> 8. Ss answer teacher’s question
    a. What’s this?
    b. Is it ( milk)?
     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng ZIP và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓